6e rit voorjaarscompetitie: laagvliegshow.

Nadat het startsein had geklonken zette het peloton van 45 renners onmiddellijk aan voor een doldwaze laagvliegshow: toen uw verslaggever uit de eerste bocht kwam bevond de kop van het lint zich al in de tweede bocht. ‘The show must go on’ zullen de laagvliegers gedacht hebben, want een moment van rust of ruimte voor wat gezelligheid was er niet en dat had tot gevolg dat er al snel met bosjes tegelijk gelost werd. Ook de harde kern van de VVZBDA moest eraan geloven met geen ander excuus dan: “Ik moest Willard, resp. ik moest Jeroen in de gaten houden”.

Ondanks het moordende tempo wist na een kwartier koers een vijftal renners (Auke Broex, Lars van de Vall, Pim Bonstra, Dennis Leliveld en Derk Abel Beckeringh) zich licht af te scheiden. Toen vanuit het immer voortrazende peloton Levi Heimans, Dylan Groenewegen en Koos Jeroen Kers zich bij dit vijftal voegden ontstond een ijzersterke kopgroep die aan de finish een gemiddelde van bijna 45 km/u op de teller had, maar er niet in geslaagd was het peloton te dubbelen omdat deze groep ook maar door bleef vliegen en hooguit een halve ronde aan de broek kreeg.

Bij het ingaan van de laatste ronde leken Levi en Lars weg te rijden uit de kopgroep, maar op de streep draaide het toch uit op een sprintduel tussen Dylan en DAB. De winst was voor Dylan en die verstevigde daarmee weer zijn leidende positie in de strijd om de Mégalos-leiderstrui. DAB volgt hem in het klassement op de hielen, de rest volgt op een straatlengte.

Zes Nieuwelingen wisten zich in het voortrazende peloton te handhaven en in de eindsprint was Paul Raaij opnieuw de sterkste, vóór de drager van de Mégalos-leiderstrui Ted Berger en Max van de Water.

Het peloton werd in de finale nog opgeschrikt door een valpartij. Hessel Bokhorst ging in de laatste bocht onderuit en nam Sandor Heman en Bart Jan van Barneveld mee. Sandor kwam er redelijk ongeschonden vanaf, maar Hessel en Bart Jan moesten langs het ziekenhuis. Hessel was van boven tot beneden ontveld en geblutst en Bart Jan kwam met zijn pols tussen de spaken en dat resulteerde erin dat hij geen gevoel meer in zijn hand had. Het ziekenhuis constateerde dat er niets gebroken was. Waarschijnlijk heeft een zenuw te lang bekneld gezeten en als het goed is keert het gevoel na twee dagen terug. Zo niet dan moet hij terug komen. We hopen dat Hessel en Bart Jan spoedig herstellen.

Klik hier voor de complete uitslag en de stand na de 6e rit. En zie het bericht onder deze post over het gewijzigde programma van de VJC.

9 gedachten over “6e rit voorjaarscompetitie: laagvliegshow.

  1. Inderdaad weer lekker in de centrifuge gezeten van een trein met zes locomotieven en twee wagonnetjes. Volgende week is een deel van de loco’s er niet, dus kansen voor anderen?

    Bart Jan en Hessel: beterschap!

  2. In het peloton was het ook meer survivelen dan wielrennen. Ik word hier te oud voor! We kunnen voortaan toch niet gewoon af en toe een rondje rustig doen? Dat je even kan bijkomen? Niemand hoeft zich daar te groot voor te voelen… Uitsloverij, dat is het!

    Bart Jan en Hessel: beterschap!

  3. Als we nu de eerste 15 minuten rustig beginnen dat is voor de dames ook wat leuker
    We gaan het zien of Lars een echt heer is.

    En allemaal beterschap

  4. Ja schuif het maar af op de dames en Lars! Maar vrees niet, de afsluitende twee ritten ben ik niet van de partij.

  5. Fraai is dat. Al die oude knarren die het vroeger ook leuk vonden om anderen er af te rijden beginnen nu te kraken en te piepen. Iedereen met een sportklasselicentie mag ook op dinsdag rijden.

  6. Eerlijk is eerlijk, Lars wachtte keurig een half rondje op zijn ploegleider.
    Die vervolgens zoals het hoort erachter bleef rijden, waarna hij de gashendel weer volledig opendraaide.

  7. jeetje wat een gemiep! Misschien de avondvierdaagse een idee?
    denk wel dat jullie op de wenken bediend zullen worden komende weken, door concurrentie van OT en criteriums weinig klasbakken aan de start.
    Enkel Dylan zal zich wel melden, maar als jullie die laten rijden (hij wint toch wel) kan het tempo verder onder de 40 blijven.

  8. De schade na de valpartij valt bij mij gelukkig mee! Ik ga er vanuit dat het gevoel in m’n linkerhand binnen een paar dagen terug is. Hoop dat ik volgende week gewoon weer van de partij kan zijn en dan mag het van mij ook een tandje lichter hoorrr..
    Bedankt voor de aangeboden hulp gisteravond!
    groeten Bart-Jan van B.

  9. Hessel is donderdag avond nog naar het ziekenhuis geweest.
    Er is niets gebroken. Hessel heeft alleen schaafwonden en een blauw gezicht.
    Een paar dagen rustig aan doen is het advies.
    As dinsdag hoopt hij weer aanweizg te zijn bij de tijdrit.
    Bart-Jan heelveel beterschap met je hand.
    Nog bedankt voor alle geboden hulp.

Reacties zijn gesloten.

Ondersteund door WordPress | Thema: Baskerville 2 door Anders Noren.

Omhoog ↑