Teun Mouris is op zoek naar een cyclocrossfiets maat 52-54. Laat het even weten, als je nog iets in de schuur hebt staan. Mail hem.
De wielervereniging van Amstelveen en omstreken
Teun Mouris is op zoek naar een cyclocrossfiets maat 52-54. Laat het even weten, als je nog iets in de schuur hebt staan. Mail hem.
Ondersteund door WordPress | Thema: Baskerville 2 door Anders Noren.
Teun, kom toch lekker op de baan fietsen. Al dat gepruts in de modder. Wat voor zin heeft dat nu. Op de baan kan je lekker werken aan je souplesse. Kijk eens naar het verslag van de veldrit in Montfoort. Straks als je rond de 50 bent moet je in de bagger rondrijden en moet je nog blij zijn ook met een plek rond de 20e plaats. Is dat nu jouw toekomst???? Je kan zoveel meer uit je talent halen.
Ronny heeft gelijk Teun! Kom toch lekker op de baan rijden: dat is zo’n klein wereldje, daar kan elke pannenkoek aan de top meerijden. Terwijl je in het veld jaren moet ploeteren voor een klein prijsje: losers!
Wie is er wereldkampioen? juist een renner die is opgeleid op de baan. Wie is er Nederlands kampioen? Een renner die is opgeleid op de baan. Wie won er vandaag in Peking? u raad het al. Baanwielrennen is een mondiale sport. Veldrijden zijn een paar Belgen, en een paar verdwaalde Tsjechen en Nederlanders.
Ik heb vandaag hoofdstuk 6 van de (behoorlijk verouderde) 5e druk van het “Veldrijhandbioek der natie” gelezen. Dat boek gaat over combinaties van disciplines. Daarin staat dat een baan- en een veldcarriére prima hand in hand gaan. Maar wel met een waarschuwing: het gemak waarin je in de minimale startvelden op de baan van voren kan rijden is geldt nóóit in het veld! Daarnaast wordt een aantal vorodelen opgesomd: het rijden op de baan zorgt ervoor dat je leert te rijden op tubes; dat remkabels volstrekt irrelevant zijn, en ook het niet werken van een derailleur is geen belemmering om hard te fietsen. Allemaal zaken die je nog heel goed van pas kunnen komen in het veld.
De “minimale’ startvelden op de baan moet je in verhouding zien. Het parcours is slechts 200 of 250 meter lang. De snelheden liggen (al vanaf het niveau nieuwelingen) veelal tegen of boven de 50 km per uur. Dan kan je niet met 50 man aan de start staan. Het belangrijkste verschil is dat je in het veld het moet hebben van kracht en op de baan van souplesse. Op topniveau is beiden om die reden niet te combineren. Op het niveau van de VVZBDA uiteraard wel.
een combinatie lijkt mij inderdaad veruit de beste optie, liefst ook hardlopen, paalzitten en palingvissen op topniveau erbij voor de balans.
een baanfiets heb ik nog wel staan in die maat trouwens, en wellicht ook nog wel een echte wedstrijdpaal!
Teun als je een echte wielrenner wil worden dan moet je voor de PR bokaal gaan Ik noem wat namen van oudwinnaars
Marcel Jacobs,Jens Mouris,Lars v d Vall,Femke Markus
Zie site amstelbocht licentieschaatsen PRbokaal
Teun krijgt het druk.